حاشیه های آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر

✔❣ تـــآزِ هـــآیِ جــَــــهــــآن ❣✔

" بـﮧ نـ ـامــ פֿُ ـدایـ ـے ڪـﮧ בَغـבَغــﮧ اَز בَسـ ـت בاבَنــَ ـش رآ نـَבآرَمــ "

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ✔❣ تـــآزِ هـــآیِ جــَــــهــــآن ❣✔ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

به گزارش خبرنگار ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امشب با حضور «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «جواد شمقدری» رئیس سازمان سینمایی، «محمدرضا عباسیان» دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، هنرمندان، مدیران سینمایی و اهالی رسانه در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد

 

این مراسم که با نظم و تشریفات خوبی برگزار شد، پیش از آغاز رسمی، پذیرای هنرمندان، فیلمسازان و عوامل فیلم های حاضر در جشنواره بود و با احترامی قابل توجه این افراد وارد سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد شدند.


آیین اختتامیه ساعت 19 با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه پس از خیر مقدم «محمدرضا شهیدی فرد» - مجری این مراسم – آیین اهدای جوایز کلید خورد.

«سید محمود رضوی» تهیه کننده فیلم سینمایی «دهلیز» اولین سیمرغ بگیری بود که پس از دریافت جایزه اش پشت تریبون رفت و با کنایه به هیئت داوران گفت: من جایزه ام را از جشنواره گرفتم اما «بهروز شعیبی» - کارگردان فیلم – همان طور که از دست زدن حضار مشخص بود، جایزه اش را از مردم گرفت.


«محمدرضا عرب» داوران بخش مسابقه فیلمسازان اول جشنواره هم که برای اهدای جوایز روی سن آمده بود، گفت: ما بخشی از این مردم هستیم، تعجب کردم وقتی دیدم برای جشنواره فیلم اولی ساخته شده است که البته بخش خصوصی سرمایه گذار آنها بوده است.


وی خطاب به وزیر ارشاد گفت: آقای وزیر مادامی که بحث بنیاد فارابی و سینمای جوان حل نشود، مشکل همچنان پابرجا خواهد بود. من حدود 18 ماه است می خواهم فیلمی در مورد خلیج فارس بسازم اما هنوز شرایط ساخت آن برایم فراهم نشده است.


«بهرام عظیمی» - کارگردان انیمیشن - که برای خواندن اسامی یکی از برندگان به روی سن آمده بود هم گفت: آقای وزیر، آقای شمقدری و آقای خزاعی اگر خوش قولی نمی کردید و جوایز سال گذشته را به ما اهدا نمی کردید، امروز پراید 7 میلیونی ام را 22 میلیون می فروختم.


امروز هم جشنواره غایبانی داشت، «شیرین بینا» اولین غایب جشنواره بود که به جای او ساره بیات به روی سن آمد و جایزه پگاه آهنگرانی را تقدیم کرد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هم به «رامبد جوان» تقدیم شد که او نیز غایب دیگر جشنواره بود و سام قریبیان به جای او سیمرغش را گرفت و گفت رامبد جوان مشغول بازی در تئاتر است، به همین دلیل امروز اینجا حضور ندارد.

«سعید راد» نیز وقتی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را به «حمید فرخ نژاد» اهدا کرد، گفت خاطرم می آید 4 سال پیش بازی درخشانی از این بازیگر دیدم و با او تماس گرفتم و برایش آرزوی موفقیت کردم.

حمید فرخ نژاد نیز وقتی سیمرغش را گرفت گفت بالاخره بخت من هم باز شد اما باید این را بگویم که فیلم سینمایی «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به ناحق از جشنواره کنار گذاشته شد.


نوبت به سیمرغ «علیرضا داودنژاد» که رسید، شهیدی فرد از اوخواست تا بقیه عوامل فیلمش که خانواده او بودند هم به روی سن بیایند که دختر، داماد، همسر، نوه و سایر اقوام و عوامل فیلم با حضور روی سن، کنار علیرضا داوودنژاد ایستادند.


داودنژاد سیمرغش را به دخترش تقدیم کرد.

امسال اما برخلاف سالهای گذشته سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم به دو فیلم اهدا شد، یکی به پوران درخشنده برای فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی زنند» و دیگری به منوچهر محمدی برای فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری که هیچکدام از عوامل فیلم سینمایی «حوض نقاشی» برای دریافت سیمرغ در سالن حضور نداشتند.


پوران درخشنده نیز وقتی برای دریافت جایزه اش به روی سن آمد، گفت: اگر سیمرغ را نمی گرفتم باز هم خوشحال بودم. من و گروه کاری ام سیمرغمان را از مردم گرفتیم، این از هرچیز دیگری برایم بیشتر اهمیت دارد.

یکی دیگر از مهمانان ویژه امشب اختتامیه، «اصغر شاهوردی» صدابردار باسابقه سینمای ایران بود که به همراه همسرش به روی سن آمد و همسرش از عشق و علاقه خود به او گفت و ادامه داد: اگر حمایت های آقای وزیر و شمقدری نبود قطعا من هم امروز نبودم.

«بهنام بهزادی» که سیمرغ بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد، پس از دریافت سیمرغ پشت تریبون رفت و اعلام کرد می خواهد جایزه اش را به پدر و مادرش اهدا کند. او پس از پایین آمدن از سن سراغ پدر و مادرش رفت و سیمرغش را به آنها اهدا کرد.

رضا عطاران که یکی از مهمان امروز جشنواره بود، هنگام بیرون رفتن از سالن در اقدامی جالب، روی سن رفت و این طور وانمود کرد که می خواهد یکی از سیمرغ های جشنواره را بردارد و فرار کند. این اقدام عطاران با خنده حضار همراه شد.

«محمدرضا عباسیان» دبیر جشنواره که برای بار دوم در این مراسم صحبت کرد، گفت: باید از شهردار تهران و همچنین دکتر ایازی تشکر ویژه داشته باشم که در طول 2 روز 600 میلیون تومان جایزه نقدی این جشنواره را اهدا کردند.


گفتنی است؛ «محمد حمیدی مقدم» کارگردانی مراسم اختتامیه جشنواره را به عهده داشت و جشنواره را با نظم و انضباط خاصی برگزار کرد. ملک جهان خزاعی  یکی از بهترین های عرصه طراحی است، طراحی دکور اختتامیه را برعهده داشت.

این مراسم از سه شبکه آی فیلم، تماشا و نمایش و چند شبکه رادیویی به صورت زنده پخش شد و رسانه های داخلی و خارجی به طور کامل این رویداد فرهنگی و سینمایی را پوشش خبری و تصویری دادند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 27 / 11 / 1391برچسب:,

] [ 17:39 ] [ VIATOR ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه